16. prosince 2011

On se plaint

Zjistil jsem, že musím šetřit. Na holiče. Ne, že bych vyžadoval nějaký zvláštní střih. V podstatě se držím čtvrtletního „armádního“ stylu, který jsem si oblíbil hned první den, když jsem narukoval. V Praze mi ho byli schopní udělat, bez mytí a gelu, za pár babek. Nepovažoval jsem to za rozhodující, přestože otec tvrdil, že mohu ušetřit, když se nechám ostříhat od sestry :). Každopádně pár babek se v Paříži změnilo na 20-25 babek (podle místa a honosnosti „salónu“). A to jsou v podstatě lidové ceny. Holky to mají o dost dražší. Levější to mají jenom děti a někde studenti, tam ale tipuji, to je po předložení studijních výsledků za poslední dva semestry a doložení potvrzení o „nepodání daňového přiznání“. Už chápu, proč půl regálu v obchoďáku zabírají stříhací strojky.

Objevil jsem, že mám kousek od domu „nákupní centrum“. Sice to není žádná „Vaňkovka“, nebo „Flora“, ale pár obchodů tam je, a hlavně je tam Auchan. Což je něco jako Albert, Hypernova, nebo Tesco, ale v takové té přerostlé podobě, kde prodávají úplně všechno, od slipů, přes sýry až po vysavače. Dnes jsem se tam zastavil, abych si koupil něco k jídlu a zaujal mne vinný koutek. Myslím, že dovezu nějaké vzorky. Každopádně jsem zachráněn. Už vím kde mohu koupit ponožky i žehlící prkno.

Včera mne přepadla skepse. Jednou to přijít muselo, ale včera jsem měl obzvláště vypečený den. Ráno mi došel email, že jestli chci internetovou přípojku od Free, mám si v přiloženém formuláři zaškrtnout, kdy chci, aby ke mně přišel technik zprovoznit linku. Bohužel, ani jeden den mi nevyhovoval, protože celou dobu, kterou mi to nabídlo, jsem plánoval, že budu v Česku. Takže jsem tam zkusil zavolat. Nejdřív na technickou podporu. Tam mi automat, řekl, že příprava je v procesu a že nemusím nic dělat, stačí jen v klidu vyčkávat, až dostanu další pokyny. Což se mi nezdálo, měl jsem pocit, že když budu vyčkávat, nikdy internet mít nebudu. Tak jsem volal na obchodní. Tam to dokonce vzal živý člověk, ale řekl mi, že mám volat na technickou podporu.

Postupně jsem tam volal asi pětkrát, pokaždé mluvil s někým jiný, při té příležitosti si procvičil hláskování svého jména, své adresy a telefonního čísla. Pak jsem dostal ještě jiné číslo, ale tam mi většinou říkali, že mám volat buď na technickou podporu, nebo na obchodní. S výjimkou jedné paní, které jsem nerozuměl ani slovo. Což bylo také frustrující, protože jsem jí nerozuměl ani poté, co jsem ji výslovně požádal, aby mluvila pomalu (čehož zjevně nebyla schopna) a nebo anglicky (což taky nezvládala). To mě překvapilo i jinak. Do té doby jsem telefonoval poměrně hodně s různými (a cizími) lidmi a většinou jsem s rozuměním problém neměl. Spíš jsem měl problém se vyjádřit. Tohle bylo poprvé, kdy jsem fakt netušil ani slovo, z toho, co říká.

Večer, když jsem pak jel z práce, tak se mi rozsvítila navíc kontrola tlaku v pneumatikách, takže když jsem dojel, tak jsem si řekl a dost. Uvědomil jsem si, že v podstatě skoro nic vlastně nefunguje.
  • Mám účet v bance (a na něm peníze), ale nemohu s ním nic dělat. Po telefonickém dotazu se ukázalo, že opravdu dostanu všechny doplňující informace zase poštou, zase ke kolegyni, ale hlavně, že je ještě neposlali.
  • Mám sice sjednanou elektřinu, ale pořád mi neposlali smlouvu. Jen díky tomu, že jsem náhodou na Internetu zkoumal jejich internetový portál, tak jsem zjistil, že mám do 27.12 zaplatit inkasem první fakturu. 
  • Když jsem se z nich snažil dostat nějaký podklad pro to inkaso, tak mi řekli, že to bude nějaký papír, který mi musí doručit poštou na moji adresu, a já ho pak musím zanést do banky. RIB mi prý nedají.
  • Snažil jsem se zjistit, jak funguje inkaso i u svých kolegů, ale nikdo to nebyl schopen vysvětlit, a hlavně to vypadá, že to rozhodně nepůjde přes internet banking.
  • Což bude problém, pokud budu v Česku, přístupové kódy pro internet banking dostane moje kolegyně poštou a bude končit splatnost faktury. 
  • Z agentury, se kterou jsem podepisoval nájemní smlouvu pořád nepřišla podepsaná kopie. (Dnes jsem zjistil, že to byl záměr.)
  • Z pojišťovny mi poslali smlouvu a když jsem tam volal, jak to mám zaplatit, tak prý mohu šekem, nebo kartou.
  • Šekovou knížku ale nebudu mít dřív, než si vyřeším změnu adresy v bance, protože kdyby mi ji dali teď, byla by na adresu mé kolegyně, kde už nebydlím (a to nejde).
  • Karta pro jistotu byla zablokovaná, abych s ní náhodou nemohl platit. (Dnes mi můj bankéř potvrdil, že by prý už měla fungovat.)
  • Výplatnice za listopad mi nepřišla, ale to je prý OK podle naší mzdové účetní. Budu mít vyúčtovaní za oba měsíce v prosincové. 
  • První výplatnici ale potřebuji na žádost o zdravotní pojištění a stejně tak ji potřebuji na žádost o sponozoring agentury, která mi pomáhala sehnat bydlení.
Když jsem se ptal kolegyně, jak se řekna francouzsky, že je něco absurdní, tak francouzsky je to kafkovina. Kafkovina v praxi.

Kolega dělal hromadnou objednávku na kávové kapsle do kávomatu NESPRESSO. To je, zdá se, poměrně oblíbený způsob přípravy kávy. A v Praze jsem si na jeden takový docela přivykl. Řekl jsem si, že jako kávový začátečník to nebudu hrotit a objednal si jenom 50 kapslí (5 druhů po 10 kouscích).

Dnes byl v kantýně vánoční oběd. Kuchaři měli červené čepice s bílou chlupatinou, hlavní kuchař byl v saku, holky na kasách si vzali sexy šaty a zákusek stál tolik, co normálně stojí celý oběd. Ovšem, je fakt, že to zase byly speciality, které se běžně v nabídce neobjeví. Na druhou stranu, týmový oběd v restauraci, který jsme uspořádali v úterý, měl také něco do sebe. Objevil jsem další dobrou restauraci, která ani není moc daleko od práce. Jen nevím, jestli teď, když šetřím na holiče, mi finanční situace dovolí, abych se tam podíval.

Psáno, včera 15. 12.

2 komentáře:

netbox.cz řekl(a)...

Ahoj Ríšo,
nemohu nereagovat. Tatíkova rada o stříhání je víc než dobrá. Ostříhat Tě může sestra a Ty můžeš jít za ušetřené peníze v klidu na oběd :-)
Radka

Anonymní řekl(a)...

Neeeeeeeeeeeeeeeee!!!!
Dneska jsem byla z prace obzvlast zfrustrovana. ovsem dokud jsem si neprecetla tenhle prispevek. Vlastne si uvedomuju, ze az na par debilu tady vsechno vytecne funguje.
Jana